Schaamlipcorrectie

Een schaamlipcorrectie kan plaats vinden onder narcose, ruggenprik of onder plaatselijke verdoving. Bij plaatselijke verdoving worden uw schaamlippen geïnjecteerd met een verdovingsvloeistof en een oplossing die ervoor zorgt dat tijdens de behandeling nauwelijks bloed vrijkomt.

De ingreep duurt ongeveer een uur. Voor de ingreep zal de plastisch chirurg uw schaamlippen aftekenen. De chirurg kan doormiddel van deze tekening een nauwkeurige inschatting maken hoeveel van de schaamlippen er weggenomen kan worden. De Plastisch chirurg zal een gedeelte van de schaamlippen wegnemen en opnieuw modeleren. De wondjes worden gehecht met oplosbaar hechtmateriaal.

• Wij adviseren u, zodra de operatie gepland is, te stoppen met roken, omdat dit enorm bevorderend kan zijn voor het genezingsproces.

De eerste dagen na de behandeling kan het operatiegebied wat pijnlijk aanvoelen. Het is daarom verstandig geen strakke broeken te dragen. Tevens is hygiëne erg belangrijk. Veel douchen/afspoelen en droog deppen. Het herstel na een schaamlipcorrectie neemt een week tot tien dagen in beslag. Doordat er is gewerkt met oplosbare hechtingen, hoeven deze niet te worden verwijderd. U komt ongeveer een week na behandeling terug voor controle. Hiervoor is een afspraak voor u gemaakt.

Hoewel het enige tijd kan duren voordat de littekens goed zijn genezen (eindresultaat: enkele maanden; uiteraard verschillend per persoon), heeft een schaamlipcorrectie een blijvend resultaat.

Deze ingreep wordt meestal niet vergoed door de ziektekosten verzekeraar. Uw plastisch chirurg kan u hierover verder informeren.
Het tarief voor de onverzekerde ingreep is:

Schaamlipcorrectie

Prijzen